Wednesday, October 3, 2012

ရန္ကုန္ ဘတ္စ္

ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ရန္ကုန္ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္းႀကီးမွာ ဘတ္စ္ကားနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး ဇါတ္လမး္ေတြ တပံုတပင္ႀကီးရွိသည္။ ပ၀ါတကမ္း လက္တလွမ္းဆိုေသာ စကားပံုတစ္ခုသည္ ဘတ္စ္ကားေပၚမွာေတာ့ ပံုျပင္တပုဒ္ေလာက္ေတာင္ အဓိပၺါယ္ သိပ္မရွိလွ။ တုိးၾကပ္ေနေသာ လူအုပ္ႀကီးထဲမွာ သိသိ၊ မသိသိ လူေတြက သမီးရီးစားေတြအလား ပူးကပ္ေနၾကရေလ့ ရွိသည္။ ဒီေတာ့လဲ အခြင့္အေရး ယူလိုသူေတြက ရလာတဲ့ အဲဒီ အခြင့္အေရးေတြ ယူၾက၊ လက္သရမ္းၾကႏွင့္ ဘတ္စ္ကားဇါတ္လမ္း အေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ေယာက္်ားေတြက ဗီလိန္ျဖစ္ၾကတာမ်ားသည္။ အမ်ဳိးသမီးေတြခမ်ာလဲ ဒီလိုလူေတြကို တတ္ႏိုင္သမွ် ေရွာင္ရွားၾက၊ သည္းခံၾက၊ ကာကြယ္ၾကရ ရွာသည္ မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္လဲ တခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံေတြမွာလိုပင္ အမ်ဳိးသမီး သီးသန္႔ကားေတြ ဘာေတြပင္ တကူးတက စီစဥ္ေပးလာရ၏။

ထားေတာ့။ အမ်ဳိးသမီးဘတ္စ္ သမိုင္းေၾကာင္းေရးေနတာမဟုတ္ပါ..

Photo by http://www.clickrally.com
ဘတ္စ္ကားစီးတယ္ဆိုတာ တကယ္တမ္းေတာ့ အမ်ဳိးသမီးေတြ တင္မက.. အမ်ဳိးသားေတြလဲ အရွက္ကို ဖက္နဲ႔ထုပ္ၿပီး သြားရ လာရတာမ်ဳိးျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေရးျပခ်င္တာ ျဖစ္သည္။ အခန္႔မသင့္လွ်င္ အခ်ိန္မေရြး အရွက္တကြဲ အက်ဳိးနဲ ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။ လူတကာ တံေတြးခြက္ ပက္လက္ေကာ ေမွာက္ခံုပါ ေမ်ာသြားႏိုင္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ အဲလိုအျဖစ္က သီသီေလး လြတ္ခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္တစ္ခုက ခုုခ်ိန္ထိ ျပန္ေတြ႕ၾကည့္တိုင္း ရင္ခုန္ရတုန္း ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္က သြားေလရာ အိတ္အျမဲလြယ္တတ္သည္။  တစ္ခုခုကို လက္မွာ အေရးတယူ ကိုင္ထားရမွာေလာက္ ပ်င္းတာမရွိေတာ့ သယ္စရာအကုန္ ပစ္ထည့္ကာ ပခံုးမွာ သိုင္းထားလိုက္ရံုႏွင့္ အလုပ္ျဖစ္တဲ့ အိတ္က ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ မပါမျဖစ္။ လြယ္လြန္းအားႀကီးေတာ့ အိတ္မရွိရင္ လူက လမ္းေတာင္ သိပ္မေလ်ွာက္တတ္ေတာ့ သလိုလို။ အိတ္ထဲမွာ ပံုမွန္ပါတာကေတာ့ စာအုပ္တစ္အုပ္အုပ္၊ ေပတံ၊ ေဘာပင္၊ တျခားတိုလီမုတ္စေတြႏွင့္ မိုးတြင္းဆိုရင္ေတာ့ ေခါက္ထီးတစ္ေခ်ာင္း ျဖစ္သည္။ အိတ္ထဲ ထည့္လို႔ အဆင္ေျပေအာင္ ေရြး၀ယ္ထားေသာ ခပ္ေသးေသးက်စ္က်စ္ ေခါက္ထီးေလးသည္ အဲဒီေန႔က ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ ရန္သူျဖစ္ခဲ့ၿပီး အိတ္ႀကီးကေတာ့ ကယ္တင္ရွင္ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ စစီးေသာ မွတ္တိုင္က ဂိတ္ဆံုးျဖစ္ေပမဲ့ ထံုးစံအတိုင္း ပတ္စီးလာသမားေတြေၾကာင့္ အလယ္တန္း မတ္တပ္တစ္ေနရာ ရတာကိုပင္ ကံထူးရွင္တစ္ေယာက္လို အားရ၀မ္းသာ ကားေပၚတက္ရပါသည္။ ႏွစ္မွတ္တိုင္ သံုးမွတ္တိုင္ေလာက္ ဆိုတာႏွင့္ပင္ ေနာက္က ထပ္ထပ္တက္လာေသာ ခရီးသည္ေတြနဲ႔ေရာ... စပါယ္ရာနဲ႔ ဒရိုင္ဘာတို႔ အတိုက္အေဖာက္ညီညီ “ဆရာေရ ငါးမူးဖိုးေလာက္... တမတ္ဖိုးေလာက္”ဆိုၿပီး သိပ္ထည့္တာေရာနဲ႔ ကားထဲမွာ လူေတြက ငါးခ်ဥ္သိပ္သလို ၾကပ္ညပ္ေနၿပီ။  လူေတြက အတက္အဆင္းေတြမွာ အတင္းတိုးၾကျပဳၾက ဆိုေတာ့ အလည္တန္းေတာင္ ႏွစ္တန္းျဖစ္ေနသည္။ ခရီးသည္ေတြလဲ တအင္းအင္း တအဲအဲေတြေရာ၊ အီးအားေတြေရာ အသံစံုထြက္ မသက္မသာၾကပါ။

ေနာက္က ဖိတိုးေနသည့္ အားကို ေတာင့္ခံေနတုန္း ေရွ့ကေနပီး ကၽြန္ေတာ့အရိႈက္ကို တံေတာင္တစ္ခု၀င္လာသည္။
ကၽြန္ေတာ္ အင့္ခနဲေတာင္ ျဖစ္သြား၏။
“ေတာက္.. ရုပ္ေလးက သနားကမားနဲ႔ အက်င့္ကတန္ေသးတယ္... လူယုတ္မာ..”
 ေရွ႕ကေန ေခါင္းတျခမ္းေစာင္းလာပီး မေက်မခ်မ္းႏွင့္ သူမေျပာသည္။ အသံက က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ႀကီး မဟုတ္ေပမဲ့ ခပ္တိုးတိုးလဲ မဟုတ္ပါ။ အနားကလူေတြရဲ႕ အာရံုက ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေပၚေရာက္သည္။ အထူးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ။ သူတို႔ မ်က္လံုးေတြမွာရွိတဲ့ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းတဲ့ အရိပ္ေယာင္ေတြက ခုခ်ိန္ထိ မွတ္မွတ္ရရ ရွိတုန္း။

ကၽြန္ေတာ္ျပာသြားသည္။ အရိႈက္ကို တံေတာင္နဲ႔ ထိုးလို႔မဟုတ္ပါ။ နဂိုထဲက ျပန္ေနတဲ့ ေခၽြးက ေဇာေခၽြးနဲ႔ ေပါင္းသည္။ မ်က္ႏွာကို လက္ေမာင္းစႏွင့္ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ပြတ္သုပ္လိုက္သည္။ ဘုရားေရ.. ဒီေခၽြးေတြနဲ႔ ငါ့မ်က္ႏွာက အဆီျပန္သလိုႀကီး ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ ေသပီ....

”ဟ.. ကၽြန္ေတာ္ဘာလုပ္လို႔လဲဗ်...” ကၽြန္ေတာ္ျပာျပာသလဲ ေမးခြန္းထုတ္သည္။
”ကိုယ့္ဘာသာ မသိဘူးလား..” သူမကလဲ ခ်က္ျခင္းကို တုန္႔ျပန္၏။

ငါဘာမ်ား လုပ္မိလို႔ပါလိမ့္။ တခ်ိန္လံုး မဟုတ္ေပမဲ့ ေနာက္က လူျဖတ္တိုးသည့္ အခ်ိန္တိုင္းေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ပတ္က သူမေက်ာကို ထိမိမွာ ေသခ်ာပါသည္။ ဒါေလာက္ကေတာ့ ျပႆနာ မဟုတ္ႏိုင္။ တစ္ဖက္ကတန္းကို၊ တဖက္က အမိုးကို လက္အံေသမတတ္ စြဲကိုင္ထားရတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္လက္ေတြကလဲ အျပစ္ကင္းၾကပါသည္။ ၿပီးေတာ့ သူမနဲ႔ကၽြန္ေတာ့ၾကားမွာ အိတ္ႀကီးကလဲ ျခားေနေသးတာပဲ။ အိတ္ကို စဥ္းစားမိေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ေပါင္ကို ေထာက္ေနေသာ ထီးကို သတိရသြားသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ပူထူစဥ္းစားေနတုန္း ေဘးကလူေတြ အသံပြစိပြစိေတြ ထြက္လာေနၾကၿပီ။
ေနရာခ်င္းလဲလိုက္ညီမတို႔... ဒီလိုေကာင္ေတြတို႔.. ဘာညာကြိကြေတြ..

“ဟာ.. ကၽြန္ေတာ္ဘာမွ မလုပ္ပါဘူးဗ်ာ.. ဒီမွာ အိတ္ႀကီး တစ္ခုလံုး ျခားေနတာပဲ... အဲဒါက ထီးပါ... ထီး.. ထီး..”
ကၽြန္ေတာ္ အသံကို ခပ္က်ယ္က်ယ္နဲ႔ ပီသေနေအာင္ ပါးစပ္ကို ေသခ်ာဟ သြားကိုစိၿပီး ေျပာသည္။
ကၽြတ္.. ဘာသာစကားထြင္သမားေတြကလဲ ဘာလို႔မ်ား ထီးလို႔နာမည္ေပးလဲ မသိပါဘူး... ဘတ္စ္ကားေတြ ေပၚၿပီးခုလို လူေတြက်ပ္မွာ မသိခဲ့ၾကဘူးထင္တယ္...

“အို.. ထီးျဖစ္ျဖစ္ ဘာျဖစ္ျဖစ္ အဲဒါဖယ္လိုက္..”

သူမေျပာတဲ့ အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ထီးကို အျမန္ထုတ္ကိုင္လိုက္သည္။ တင္းမာသြားသည့္ ေဘး ပတ္၀န္းက်င္က ခုမွ ရီရီေမာေမာ ျဖစ္လာၾက၏။ ဒါေပမဲ့ သူမေရာ ကၽြန္ေတာ္ပါ အိုးတိုးအမ္းတမ္း။ ေနရာေရႊ႕ရေအာင္ကလဲ ၾကပ္ညပ္ေနသည့္ အေနအထားကမလြယ္လွ။ ခုေနဆင္းရင္လဲ အထင္အျမင္မွားတဲ့ ကိစၥဆိုတာ လူေတြသိသြားတာ မွန္ေပမဲ့ တခ်ဳိ႕တေလက မိေတာ့မွ ဒီေကာင္ဆင္းေျပးပီလို႔ ထင္ေလမလားဆိုတာ ကၽြန္ေတာ့္ဘာသာ ေတြးပီး စိုးရိမ္ေနျပန္သည္။ ဒါေပမဲ့ ဆက္လိုက္ရမွာလဲ ဘယ္လိုမွ မလိုက္ခ်င္ေတာ့။ အဲဒီေတာ့ အရင္ဆံုး ကားေနာက္ပိုင္းကိုထြက္သည္။ တစ္မွတ္တိုင္ေလာက္ ဆက္စီးၿပီးတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ကားေပၚကဆင္းသည္။

စဥ္းစားၾကည့္ပါဦး။ ကံႀကီးေပလို႔သာ သိကၡာက် အရွက္ကြဲမဲ့ အျဖစ္က လြတ္ခဲ့ရတာ မဟုတ္ဘူးလား။ ၿပီးေတာ့ တကယ္ျဖစ္ေလ့ရွိတဲ့ ဒီလို ျပစ္မႈေတြဆိုတာက ေယာက္်ားေတြဟာ က်ဴးလြန္သူျဖစ္တာေၾကာင့္ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ အဲလိုလူေတြအေပၚ ျမင္တဲ့ ပံုရိပ္က ေတာ္ေတာ္ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါး နိမ့္နိမ့္က်က်.. အရွက္ကြဲေၾကးဆိုရင္ေတာင္ အမ်ဳိးသမီးေတြက သနားဂရုဏာသက္စရာေကာင္းတဲ့ အရွက္မ်ဳိးျဖစ္ၿပီး အမ်ဳိးသားေတြကေတာ့ ေအာက္တန္းက်က် အရွက္ကြဲတာမ်ဳိး ျဖစ္သည္။

ဒါေၾကာင့္လဲ ရန္ကုန္မွာ ဘတ္စ္ကားေတြ မ်ားၿပီး အရင္ကလို မက်ပ္ေတာ့ဘူးတို႔.. အမ်ဳိးသမီး သီးသန္႔ကားေတြ ေပၚလာၿပီတို႔ စတဲ့သတင္းေတြကို သတင္းေကာင္းေတြလို႔ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ယူဆသည္။  ခရီးသည္ေတြလဲ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ စီးရသည္။ မသမာတဲ့ လူေတြလဲ အခြင့္အေရးယူၿပီး ႏွမခ်င္းမစာမနာ ျပဳမူဖို႔ အခြင့္အေရး နဲသြားသည္။  မေတာ္တဆ အထင္လြဲမွားမႈေတြကေန အမ်ဳိးသားေတြ အရွက္တကြဲ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ကိစၥေတြကိုလဲ ကာကြယ္ရာ ေရာက္သည္။

ဒီေတာ့လဲ ဘာပဲေျပာေျပာ သက္ေတာင့္သက္သာရွိၿပီး အဆင္ေျပေျပ စီးႏိုင္တဲ့ ဘတ္စ္ကားေတြ အေနအထားကိုေရာက္ဖို႔ အေျပာင္းအလဲရဲ႕ ၾကားကာလေလာက္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့၊ အမ်ဳိးသမီး သီးသန္႔ဘတ္စ္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ႀကိဳဆိုပါတယ္....

သုတ (ျမန္မာ)
၃-၁၀-၂၀၁၂

No comments: